Author Topic: MALA SKOLA RUCNOG PUNJENJA BY DEVIJANTNA LICNOST  (Read 394531 times)

Snowman

  • Sniper Section Leader
  • *****
  • Posts: 2099
Re: MALA SKOLA RUCNOG PUNJENJA BY DEVIJANTNA LICNOST
« Reply #1785 on: July 31, 2019, 02:38:23 AM »
Obzirom da sam Chovjekoljubac + Emocionalac, ovdje dajem detaljno objasnjenje kako ova ....hm .... lepotica ?  radi
TRUING  :  https://www.youtube.com/watch?v=3-aeBiuA1iU

Bitno je da za svaki GUN PROFILE koji imate u memoriji svog Kestrela, izvrshite TRUING.

Truing je u stvari 'peglanje' originalnog balistickog rjesenja, tako da vam vash balisticki program ne izbaci teoretsku, nego STVARNU balisticku putanju. Truingom morate PROMIJENITI originalnu pocetnu brzinu, u pocetnu brzinu koja teoretski daje stvarnu balisticku putanju.

Truing se radi na udaljenosti malcice pred transonicnom zonom, ne u transonicnoj zoni, nego pred ulazak u transonicnu zonu.

Prije nego krenete u truing, morate obaviti ove predradnje :

                - ustanoviti nulu na 100 yardi
                - odrediti pravac do mete + izmjeriti atmosferske varijable
                - ispaliti test grupu
                - izmjeriti nadmorsku visinu ( elevaciju ).

Sad, kad vam je puska perfektno nulirana, mozete krenuti u CRUSH    ...... crush ..... ?

To je akronim za :

Capture direction of fire ..... odredite/izmjerite pravac vatre
Range your distance to target    ..... odredite/izmjerite udaljenost do mete
Update wind direction and speed ..... ponovno izmjerite brzinu i pravac vjetra
Sspin your Kestrel .... zavrtite vas Kestrel ( pazite da ne odleti nekome u glavu )

      ………………. a jel, Sneshko, sto ona vrti Kestrel …… ?    ….. da 'produva' cjevchitze koje 'usisavaju' atmosferske podatke ...

Hit    ...... pogodite metu

I sta dalje ?  ..... uzmete Kestrel u ruke i dodjete na CAL MV za gun profile, taj CAL MV ce vam reci na kojoj udaljenosti, vase ispaljeno zrno ulazi u TRANSONICNU ZONU ( Ameri od milja, transonicnu zonu zovu TRANS ).

U konketnom slucaju ove lepotice s izlakiranim kandzama, njen gun profile veli : 'zrno ulazi u TRANS na 859 yardi'. Onda je ona dosla na RANGE od 800 yardi ( znaci cca 7 % pred TRANSom ). Po AB Solveru, njeno zrno na 800 yardi treba 6.88 Mil elevacije, medjutim test ispaljivanje na 800 yardi, je dalo 6.3 Mil, znaci da je realna putanja 0.5 mil ispod teoretske putanje na 800 yardi.

Onda se je spustila dvije linije nize, na DROP i smanjila elevaciju s ( teoretske ) od 6.88 mil na STVARNU : 6.3 Mil. MV ( pocetna brzina ) je onda s teoretske + ispravne od 2860 fps spustena na 2751 fps. Pritisla je ACCEPT dugme na Kestrelu, i sad ima STVARNU balisticku putanju, koja se bazira na POGRESNOJ pocetnoj brzini. Vjerovatno ima jos dosta toga pogresnoga u tom Gun Profile, ali putanja je 'ispeglana', tj. stvarna, na svim udaljenostima i ....... radnja radi ...... Po Sam Millardu, ovo sto ova lepotica radi je NO-NO. Sam ne mijenja MV ( pocetnu brzinu ) vise od +/- 10 fps. U stvari, ova Lepotica je isla linijom manjeg otpora, jednostavno je lijena da mijenja BC, koji je vjerovatno uzrok razlike izmedju stvarne i teoretske putanje .. ma idi bre bezi ....
   


Obzirom da je putanja 'ispeglana', ova lepotica predlaze da sad TESTIRATE tu ispravljenu putanju, recimo pucate u metu kracu od 800 yardi, pa ako se brojka u Kestrelu za tu udaljenost poklapa s rezultatom na meti, znaci da ste GOOD TO GO.

Interesantno je sta kaze ovaj Baja :            https://www.youtube.com/watch?v=ZpqGljLhhGs
On kaze da ako su sve varijable ubacene u balisticki Solver tacne, onda bi teoretska putanja trebala biti istovjetna stvarnoj putanji. U praksi to nije tako, zato jer su jedna ili vise varijabli pogresne, zbog cega se radi TRUING, tj. teoretska putanja se ispegla da odgovara stvarnoj putanji. Vecina strelaca 'ispegla' pocetnu brzinu, jer je to najlakse, iako dobro znaju da je pocetna brzina, koju su ubacili u balisticki solver, ISPRAVNA. Strelci jednostavno idu linijom manjeg otpora. U 99 % slucajeva, krivac za razliku izmedju teoretske i stvarne putanje je POGRESNI BALISTICKI KOEFICIJENT.


Ovo je stvarno dobar video-klip iz Juzne Afrike : https://www.youtube.com/watch?v=VX3Y6kHIa60
Ovaj momak koristi STRELOK App. Stvarna putanja je bila 0.2 Mil visa od teoretske. Objavljeni BC, koji
je ubacio u STRELOK je bio 0.288, i STRELOK mu je onda izbacio Stvarni BC : 0.366.

Izgleda da je STRELOK popularan u Juznoj Africi : https://www.youtube.com/watch?v=ex8QmxnCv0E


Da vidimo sta kaze Brajko : https://www.youtube.com/watch?v=8e7W86iCT4c
Brajko kaze da ako koristite CUSTOM DRAG CURVE u vasem balistickom softveru, vjerovatno vam nece biti potrebno da radite TRUING, iliti drugim rijecima, kako god okrenete, BALISTICKI KOEFICIJENTI, svejedno G1 ili G7, vam daju balisticko rjesenje, koje se razlikuje od stvarnog, ili da to prevedemo na srbski : Moderna balistika je bacila Balisticki Koeficijent u DZUBRE.

Zbog toga prevodim i ovaj tekst, obzirom da sam Chovjekoljubac i Emocionalac : http://appliedballisticsllc.com/ballistics-educational-resources/custom-drag-curves/

Custom Drag Models
Applied Ballistics ( http://appliedballisticsllc.com/ ) ,
vise od jedne decenije, izracunava Custom Drag modele, koji se koriste u izracunavanju balisticke putanje.
Custom Drag Modeli (CDM’s), za zrna, su mnogo napredniji standard za modeliranje leta zrna, od standardnih G1 i G7 modela.
Trik je da kod CDM, koristite STVARNI, IZMJERENI let zrna, u balistickom Solveru ( programu ).
Posljedica cega je da imate mnogo preciznije izracunatu putanju, narocito u transonicnoj zoni.
Mi ( balkanski geniji iz AB ) koristimo nas state-of-the art laboratorij + pokretni laboratorij, gdje testiramo zivu municiju pod kontrolisanim uslovima ......... hm ..... hm ...... ocigledno, u tim laboratorijama postoji visoka koncentracija MIRISA VAZNOSTI BEOGRADZANA ...

………………………… na ovoj fotki je ilustracija onog o cemu Brajko pricha, tj. ni G1 ni G7 model vam nece dati STVARNU putanju, medjutim, CDM hoce :

 http://www.appliedballisticsllc.com/images2/CDM3.JPG
 
…… ako malo prostudirate gornji …. grafikon .. ?   ……………. primijeticete da putanje izracunate na osnovu G1 i G7 standardnih modela, debelo odstupaju od stvarne putanje na brzinama ispod 1.5 Macha ………………….. ima tu jos nesto, taj isti Brajko, koji je 10-ak godina zamajavao narod, prichom da je G1 sranje neopevano, a da je G7 prava stvar, sad kaze da su i G1 i G7 sranje neopevano, i da je prava stvar CDM.

Poznato je inace, da se Tibor i Brajko ne mirishu, navodno zato sto su se zakacili oko izvesne lepotice u Kikindi, lokalno poznate kao FATALNA MILEVA.

U stvari, ne mirishu se, zato jer Tibor prodaje 'papire' na kojima je odstampana stvarna putanja na 3 RAZLICITE temperature, sto je jeftinije nego da spalite par iljadarki na kojekakve jelekronske dzidze-bidze.


Evo sta dalje kaze Brajko : Beneficije drag modeliranja, su ocigledne, zbog cega mnogi pitaju, u cemu je drag modeliranje razlicito od Balistickih Koeficijenata, i sta to sve znachi ?

  http://www.appliedballisticsllc.com/images2/CDM1.JPG

U ovom tekstu cemo pokusati objasniti kako se DRAG modelira kao SILA ( koja vuche zrno unazad ), i kako se ta sila, ugradjuje u Balisticki Solver - da se dodje do vrlo preciznog proracuna balisticke putanje. Na kraju teksta cemo dati par primjera, aplikacije upotrebe CDMa u Applied Ballistics solveru.



Applied Ballistics je izmjerio i okarakterizirao BC i DRAG Modele za preko 850 modernih zrna. Ti podaci su ugradjeni u Apps, dzidze-bidze i Software, kroz metode kao sto su nash AB Connect™ system.
Ranije su podaci kao BC, stability i dimensional data, za ta zrna, objavljivani u knjigama kao Ballistic Performance of Rifle Bullets – 3rd Edition (Library 720).  Svi ti podaci su takodje, u Digitalnim Bibliotekama, koje koriste  Applied Ballistics programi.  U ovom PDF File-u su izlistana sva zrna ukljucena u te Digitalne Biblioteke :  AB Bullet Library : http://www.appliedballisticsllc.com/Downloads/ABLibrary.pdf

Istorijski, najveci problem u kalkulaciji precizne putanje, je pravilno modeliranje  aerodynamic drag of bullets ( AERODINAMICNI DRAG ZRNA ).  Applied Ballistics mnogo eksperimentuje s ispaljivanjem zive municije, i nasa istrazivanja po tom pitanju, pomalo razotkrivaju misterije leta zrna.
 
Da sumiramo: mjerenje CDM koje radi Applied Ballistics je povecalo preciznost Balistickih Solvera.
U nasim Bibliotekama, smo do sada objavili 815 CDM ( misli se da postoje CDM podaci za 815 modernih zrna, iliti drugim rijecima, batalite Balisticke Koeficijente, za tih 815 zrna, jer je Brajko za njih izmjerio CDM u svojim nepokretnim i pokretnim Laboratorijama, u kojima se osjeca MIRIS VAZNOSTI BEOGRADZANA.


CDM podaci se nalaze u slijedecim PRODUKTIMA :

Garmin Foretrex 701,
Kestrel Elite/Ballistics/Ruger,
Kestrel 4500,
Sig Sauer Kilo 2400,
RAPTAR S,
AB Analytics,
AB Tactical,
AB Mobile (Android),
Rapid Engagement Module I
IBEAM.


Pa da prevedem i najnoviju Brajkovu prichu : http://appliedballisticsllc.com/Articles/ABDOC130_CDM.pdf


                                                          Aerodynamic Drag Modeling for Ballistics
                                                                                                         By Bryan Litz
Part 1: Aerodynamic Drag 101

Aerodynamic drag je od velike vaznosti u predvidjanju long range putanje.
Podaci i metode koji uzimaju u obzir ovu varijablu ( aerodinamicni DRAG ) su stani pani kod long range pucanja.
U ovom tekstu cemo objasniti kako aerodynamic drag utjece na predvidjanje putanje kod streljackog oruzja, i kako je tekao
razvoj drag modelinga, od pocetaka pa do danasnjeg nivoa perfekcije.

Fizika aerodinamicnog drag-a


Neki od vas su chuli ili chitali o G1 i G7 standardnim projektilima i standardnim drag modelima.

...... ovdje se morate vratiti na PDF File i obratiti paznju na Figure 1, gdje vidite G1 i G2 projektile
s pripadajucim DRAG krivama, relativno brzini izrazenoj u jedinicama Mach-a ......

Naravno, pitate se sta je to DRAG kriva i koju stvarno vaznost ima ? Zasto se DRAG kriva spusta, kad se brzina
( izrazena u Mach brojci, povecava ? To nema rezona - sjetite se kad glavu proturite kroz prozor automobila koji ubrzava ).
Logicno bi bilo da se DRAG povecava paraleno s povecavanjem brzine.

Iz Grafa ( Figure 1 ), ocigledno je da je Coefficient of Drag (CD) ( Koeficijent draga ) najvisi kad se brzina projektila priblizi ili
izjednaci s brzinom zvuka ( Mach 1 ). Nakon sto se brzina projektila, povecava iznad brzine zvuka ( Mach 2, Mach 3 itd., Koeficijent draga se pocinje spustati. ...... sad, da ga ne tupimo previse : fundamentalno pitanje je : ZASTO CD PADA, KAKO BRZINA RASTE ?


Kljuc za razumijevanje CD je koeficijent.  Koeficijent ne predstavlja silu aerodinamicnog draga izrazenu u funtama ili nekoj drugoj jedinici.
Koeficijent draga (CD) je samo brojka koja izrazava KOLIKO draga ( sile koja vuce zrno unazad ) ima OBLIK PROJEKTILA na odredjenoj brzini.

Zaostreniji projektili imaju manji koeficijent draga, dok tupi projektili imaju veci koeficijent draga.

Ali kakva je relacija iliti odnos koeficijenta draga (drag coefficient ) i stvarnog draga ( vucne sile ) u funtama ( pounds ) ?

Cijela vanjska balistika ( external ballistics ), se osniva na tome koliko brzine projektil gubi, leteci kroz zrak err. VAZDUH.

Koliko zrno PADA, biva ZANOSENO VJETROM, VRIJEME PROVEDENO U LETU i svaki drugi ASPEKT ( kako to BG-zvuchi .... ) putanje zrna je uzrokovano BRZINOM PROJEKTILA, i STOPOM USPORAVANJA.

U jel'te fis'ci, imamo naziv za promjenu u brzini : AKCELERACIJA. A sta kad imamo obratan slucaj, tj. brzina se smanjuje ? E, pa to se zove NEGATIVNA AKCELERACIJA
    ... sto jes-jes, opasan je taj Brajko  .............

Da bi saznali tacnu velicinu negativne akceleracije zrna, na bilo kojoj tachci na putanji, moramo znati koje sile utjecu na usporavanje zrna.  ........ opasan je Brajko ..... samo Balkan radja takve genije ......


I sad dolazimo na  Newtons second law of motion iliti Njutnov drugi zakon mehan'ke : https://www.youtube.com/watch?v=QJTcgWTs9VE, koji nam jasno kaze : ubrzavanje OBJEKTA jest sila koja siluje OBJEKAT, podijeljena MASOM OBJEKTA.

Nije nikakav problem da ustanovimo MASU OBJEKTA, tj. ZRNA, ono sto je problem, je ustanoviti silu koja siluje taj OBJEKAT, a to je, Cenjena Gospodo : SILA AERODINAMICNOG DRAGA (   the aerodynamic drag force  ).


     .................... kakve genije taj Balkan radja ............ !!!!!!!!

Sila aerodinamicnog draga (  the aerodynamic drag force ) = DINAMICNI PRITISAK (dynamic pressure) x POVRSINA PREDNJEG DIJELA ZRNA (bullets frontal area) x KOEFICIJENT DRAGA DOTICNOG ZRNA (its drag coefficient).

..... lepo, lepo, .............. lepo si to sastavio Brajko, ali ako moze malo jasnije, tj. nismo svi BEOGRADZANI ..........


Paz'der vamo ! :

Dynamic Pressure ( DINAMICNI PRITISAK ) :
Dynamic pressure is basically the pressure of the oncoming air flow. One of the
important factors in determining the dynamic pressure is the air density. Every shooter knows
that ballistics programs need to know the air temperature, pressure and humidity in order to
calculate a long range trajectory. Well, this is exactly where those things come into play. The
air temperature, pressure and humidity determine what the air density will be, and this directly
affects the dynamic pressure on the bullet, which affects the aerodynamic drag, and hence the
bullets deceleration. To imagine the difference that air density has on drag, imagine moving
your hand as fast as you can thru air, then under water in a swimming pool.
ABDOC130 Copyright © 2016 by Applied Ballistics, LLC. All rights reserved. 3
The resistance you feel is greater in water
because the density of the fluid is greater. The same
thing applies with air that’s more or less dense; higher
density air creates more drag, which results in greater
drag, which decelerates the bullet faster…
One interesting property of dynamic pressure
is that it increases with the square of velocity. In
shooter speak, that means that if you double velocity,
the dynamic pressure is 4 times greater. If you triple
velocity, dynamic pressure is 8 times greater, etc. It’s
not linear. The units of dynamic pressure are pounds
per square foot. If you’re really interested in knowing
the equation for dynamic pressure, you can skip to
the technical appendix. Just for an example, a projectile moving along at Mach 3 which is 3348
fps in standard conditions would experience 13,310 pounds per square foot of dynamic
pressure. At Mach 2 (2232 fps) the bullet feels 5,916 pounds per square foot of pressure and
by Mach 1 (1116 fps) the bullet feels a mere 1,479 pounds per square foot of pressure. Of
course if the air density is higher or lower than standard, the dynamic pressure would be more
or less accordingly.
Frontal Area
Dynamic pressure gives us the pounds per square foot, so in order to know the actual
force of aerodynamic drag in pounds; we need to know the area on which the dynamic pressure
is applied. This is simply the frontal area of the bullet in square feet.
Frontal area is the most straightforward
and least exciting aspect of calculating
aerodynamic drag. The equation for frontal
area is given in the technical appendix so you
can calculate it for any bullet. As an example, a
.308 caliber bullet has a frontal area of 0.000517
square feet. To calculate a drag force for Mach
1, 2, and 3, we simply multiply the dynamic
pressure at each of these speeds by the
projectiles frontal area giving: 6.9 pounds at
Mach 3, 3.1 pounds at Mach 2, and 0.8 pounds
at Mach 1 for a .308 caliber projectile in
standard conditions.
Now that we know the pressure and the
area it acts on, we can show the actual
aerodynamic drag force over a range of velocities. Figure 3 is basically the same as Figure 2
with the exception it shows velocity units in feet per second and the force of drag in pounds.
Figure 2. Dynamic Pressure increases
more at higher speeds.
Figure 3. Multiplying the dynamic pressure
times frontal area gives force of drag in
pounds.
ABDOC130 Copyright © 2016 by Applied Ballistics, LLC. All rights reserved. 4
At
« Last Edit: September 19, 2019, 04:58:27 AM by Snowman »
Kao Chovjekoljupcu, moja misija u zivotu je da vas izbavim iz opakih zamki Guzonja i obasjam vas
neugasivom svijetloscu spoznanja istine.

Snowman

  • Sniper Section Leader
  • *****
  • Posts: 2099
Re: MALA SKOLA RUCNOG PUNJENJA BY DEVIJANTNA LICNOST
« Reply #1786 on: August 31, 2019, 02:39:09 AM »
Obzirom da neki Forumasi ovih dana nabavljaju Kestrel 5700 Elite, ,,,,, Tibor kaze da uz njega morate nabaviti jos jednu
igracku : https://www.youtube.com/watch?v=4Ujgbq-Th_Q ................ naravno, podrazumijeva se da imate i ODJE MOBILNI ..... na koji downloadujete SIG SAUERov App.

Ovdje cu napraviti mali intermezzo. Ovo je dobar video za Bracu u Otadzbinama/Domovinama koja stekaju lovu za presu : https://www.youtube.com/watch?v=TqcYI0G2hqM
« Last Edit: September 02, 2019, 07:11:54 PM by Snowman »
Kao Chovjekoljupcu, moja misija u zivotu je da vas izbavim iz opakih zamki Guzonja i obasjam vas
neugasivom svijetloscu spoznanja istine.